اجرای سرود خیابانی در دهه اول محرم 

اجرای سرود خیابانی در دهه اول محرم 

تاریخ انتشار : ۹ شهريور ۱۳۹۹
آسیه نژاد ظهیری گفت:یکی از برنامه های کانون فرهنگی هنری امام خامنه ای قلعه گنج در دهه اول محرم، اجرای سرودهای خیابانی متناسب با حال و هوای محرم است.

«آسیه ظهیری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: یکی از برنامه های کانون فرهنگی هنری امام خامنه ای قلعه گنج در دهه اول محرم، اجرای سرودهای خیابانی متناسب با حال و هوای محرم است.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام خامنه ای کلات مالک قلعه گنج افزود: به همین منظور با استفاده از ظرفیت گروه سرود منتظران ظهور که وابسته به کانون است هر عصر در نقاط مختلف روستا سرود اجرا شد.

وی ابراز کرد: بچه های مسجدی گروه سرود قریب ۵ روز قبل از شروع دهه اول محرم به صورت شبانه روزی تمرین کردند تا در ایام محرم سرودهای مدنظر را به بهترین شکل ممکن اجرا کنند.

 نژاد ظهیری یادآور شد: گروه سرود منتظران ظهور با مشارکت ۱۲ نفر از اعضای کانون قریب ۵ سال است که راه اندازی شده و البته ۶ نفر از بچه های این گروه سرود برای اجرا در محرم انتخاب شدند.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام خامنه ای قلعه گنج عنوان کرد: یکی دیگر از ویژه برنامه های محرم، سیاه پوش کردن مسجد و محله بود و در همین راستا با همت بچه مسجدی های کانون پرچم بر سر درب منازل اهالی روستا نصب شد.

وی اضافه کرد: همچنین با کمک اعضای کانون ایستگاه صلواتی راه اندازی شده و در این ایستگاه بسته های فرهنگی شامل کتاب قصه با موضوع زندگی امام حسین علیه السلام، لوازم التحریر و ماسک توزیع می شود.

نژاد ظهیری بیان کرد: بخشی از این ماسک ها با کمک خیرین خریداری می شود و بخش دیگری نیز توسط چند تن از بانوان خیاط عضو کانون تولید شده سپس در بین عزاداران حسینی توزیع می شود.
 

مدیر  کانون فرهنگی هنری امام خامنه ای قلعه گنج ابراز کرد: در راستای اجرای طرح اطعام حسینی در ۲ شب متوالی ۵۰۰ پرس غذای گرم با رعایت کامل نکات بهداشتی پخت شده و پس از بسته بندی در بین خانوارهای نیازمند توزیع شد و علاوه بر این نیز هر شب پس از اتمام مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام ۲۰۰ پرس غذای گرم بسته بندی شده توزیع می شود تا در منازل خود مهمان سفره با برکت آن حضرت باشند.

وی در خاتمه اظهار کرد: همه ما به عنوان مسلمان و شیعه وظیفه داریم در راستای زنده نگه داشتن قیام عاشورا و انتقال پیام آن به نسل های بعدی تلاش کنیم و بر همین اساس ویژه برنامه هایی از سوی کانون برای اجرا در دهه اول محرم تدارک دیده شده که در حال اجرا می باشند.

پایان پیام/ 586